من و تو ما مي شويم

من و تو ما مي شويم
 

تور آنتاليا

با امكانات بي نظير

درباره آنتاليا چه مي دانيد ؟

 

اگر قصد سفر به كشور تركيه راداريد بايد خود را منتظر زيباي هاي بي حد و حصر اين سرزمين منحصر به فرد كنيد. كشوري كه داراي طبيعيت خاص و موقعيت جغرافيايي بي نظيري است. مهمترين مناطق توريستي تركيه عبارتند از آنتاليا و آنكارا و استانبول و مارماريس و كوش اداسي و ازمير.در اين بخش درباره تور آنتاليا و علاقه مندان به اين  شهر مطالبي جالب را بيان خواهيم كرد كه خواندنش خالي از لطف نخواهد بود.ايرانيان همه ساله و در طول ماه هاي مختلف معمولا به سمت تركيه سفر مي كنند و جالاب است بدانيد كه مقصد بيشتر انها آنتاليا است. قيمت تور آنتاليا نسبت به ساير تورهاي خارجي مناسب و مقرون به صرفه است و جاذبه هاي گردشگري فراواني نيز در آنجا يافت مي شود.پيشنهاد مي كنيم اگر دوست داريد تا حداكثر تخفيف شامل حالتان شود حتما از تور لحظه آخري انتاليا استفاده نماييد.

خوب بر مي گرديم به اصل موضوه كه معرفي بيشتر اين شهر به  شما عزيزان است.تور آنتاليا شهري كه از يك طرف در حصار دريا بوده و از طرف ديگر داراي كوه هاي  پوشيده از درخت است و مناظري بسيار زيبا را پيده اورده است.سواحل زيباي درياي مديترانه در ضلع جنوب غربي تركيه  در واقع همان سواحل معروف آنتاليا است كه همه ساله ميليون ها مسافر را به سمت خود جذب مي كند.اين شهر با توجه به تردد زيادي كه در ان صورت مي پذيرد يكي از مكان هاي ترانزيتي مهم محسوب شده و انواع حمل و نقل هاي مختلف در آن صورت مي پذيرد.

براي شهروندان و مسافرين نيز از انواع وسايل حمل و نقل استفاده مي شود . از جمله از اتوبوس و تاكسي و مي ني بوش واگن هاي برقي و دلموش كه به صو.رت شبانه روزي در حال فعاليت هستند.اگر مي خواهيد از فرودگاه  آنتاليا به سمت شهر برويد بايد  بدانيد كه تنها وسيله حمل و نقل براي شما تاكسي ها و ماشين هاي دربستي هستند.در اين مسير هيچ گونه اتوبوسي و يا وسيله عمومي تردد نمي كند .نرخ تاكسي هاي تركيه نسبت به ايران چند برابر گران تر بوده و بادي حسابي مراقب هزينه هاي حمل و نقل خود باشيد.اما اگر در شهر وارد شديد پيشنهاد مي كنيم از اتوبوس استفاده نماييد .وسيله اي راحت و كم هزينه كه شما را به هر كجاي شهر كه بخواهيد منتقل مي كند.

اگر مي خواهيد از سفر خود نهايت لذت را ببريد بايد بدانيد كه يكي از مهم ترين اركان ان انتخاب محل اقامتتان است. هتلي كه انتخاب مي كنيد بسيار در ميزان كيفيت سفر شما تاثير گذار است.تقريبا بسياري از هتل هاي آنتاليا خدمات خود را به صورت كامل  ارائه مي دهند و در اين بين هتل هاي ۵ ستاره اين كار را با كيفيت بالاتري انجام مي دهند.در مورد مواد غذايي كه بيشتر در اين شهر مصرف مي شود مي توان  غذاهاي تركي معروفي را يافت كه جز خوشمزه ترين و معروف ترين غذاهاي تركيه هستند.از غذاهاي خاص و ويژه تركيه مي توان به موارد زير اشاره كرد :

Sac kavurma (خوراك گوشت)، Tandir Kebab (كباب تنوري)، حلوا، Kolle (تركيبي از انواع غله و آبميوه ها)، و Tomato cive (خوراكي تهيه شده از گندم و گوجه).

در بخش جنوبي اين شهر ساحل زيباي شني قرار دارد كه طول آن نزديك به ۱۲ كيلومتر است.نام اين ساحل زيبا لارا است و از زيبايي هاي بسيار خاصي برخوردار است.در سواحل اين منطقه شما پرچم آبي را مي بيند كه نشان دهنده اين است كه در اين آب ها مي توان شنا و بازي هاي آبي انجام داد.اگر دوست داريد تا در طول اقامت خود به مركز شهر نيز نزديك باشيد پيشنهاد مي كنيم لارا را به عنوان محل اقامت خود انتخاب كنيد.به سراغ ديگر مكان ديدني  تور آنتاليا مي رويم يعني كمر. اين مكان در فاصله ۴ كيلومتر شهر واقع شده و حداكثر جمعيت آن نزديك به ۱۰ هزار نفر است.ساحل كمر داراي طولي به اندازه ۵۲ كيلومتر است.شايد با ارزش ترين جاذبه اين منطقه همان طبيعت بكر و بي نظيرش باشد.در يك تلاقي در كمر شاهد به هم رسيدن جنگل و كوه و دريا هستيم و اين خود منظره اي بي نظير را خلق كرده است.

اما مهم ترين انگيزه گردشگران كه به آنتليا مي روند همان سواحل معروف و زيباي ان است.از معورف ترني و زيباترين اين سواحل مي توان به مناطق زير اشاره كرد :

۱- ساحل اُلمپوس (Olympos)

۲- ساحل آلانيا

۳- ساحل Alanya Damlatas

۴- ساحل كنيالتي

۵- ساحل لارا

۶- ساحل پاتارا

اما شاد يكي از لذت بخش ترين كارهايي كه مي توان در اين شهر زيبا انجام داد خريد كردن است. بازارهاي پر زرق و برق اين شهر چشم هر بيننده اي را به خود مشغول مي كند و بعيد به بازار هاي آنتاليا برويد و دست خالي برگرديد.از معروف ترين بازارهاي آنتاليا مي توان به اسامي زير اشاره كرد :

معروفترين مراكز خريد و فروشگاه هاي تور آنتاليا عبارتند از : Kipa، G-Mall، مركز خريد Laura، مركز خريد Real، Deepo ، Migros ، TerraCity

در مورد وضعيت آب و هوايي هم مي توان در تابستان ها هوايي داغ و در زمستان ها نيز آب و هوايي معدل را انتظار داشت.در كل سال نزديك ۳۰۰ روز ان را آفتاب در اين منطقه وجود دارد و تنها در برخي از روزهاي سال هوا ابري و باراني و يا برفي خواهد بود.

نوشته شده توسط مهران در 11:40 |  لينك ثابت   • نظر بدهيد

پنجشنبه بيست و ششم آذر ۱۳۹۴

يكي از برج هاي معروف دنيا

تور اروپا

و ديدني هاي بي نظير آن

 

بي شك يكي از زيباترين قاره هاي دنيا اروپا است. قاره اي معروف به قاره سبز با آثار باستاني و تاريخي بي شمار.همه ساله افراد زيادي از ديگر قاره ها با تور اروپا راهي سفر به اين قاره زيبا شده و از كشورهاي مختلفي نظير فرانسه-ايتاليا-اسپانيا و…ديدن مي كنند.با هم در زير مي خواهيم به ۱۱ اثر فاخر و برتر  توريستي اين قاره بپردازيم كه طبق آمار همه ساله توريست هاي زيادي را به سمت خود جلب مي كنند.اولين اثر را با كشور يونان شروع مي كنيم و اين اثر چيزي نيست جز آكروپليس واقع در آتن يونان.

در واقع يونانيان آكرو پليس را نشان تمدن ۲۵۰۰ ساله خود مي دانند و به دليل قدمت بالاي اين اثر همه ساله افراد زيادي از انجا بازديد مي كنند.از زيبا ترين بخش هاي آكروپليس مي توان به معبد با شكوه پارتنون اشاره كرد كه با سنگ هاي مرمري  ساخته شده است.

تور اروپا

دومين اثر فاخري كه مي توان از اروپا نام برد Alhambra كه در شهر گرانادا اسپانيا است.

در گرانادا مكاني وجود دارد كه پوشيده از گل هاي رنگانگ بوده و از آب نماهاي زيباي در ان استفاده شده است.مكاني بسيار زيبا و ديدني كه چشمان هر بيننده اي را مجذوب خود مي كند و ان Alhambra مي باشد.

تور اروپا

اثر بعدي كه مي توان ان را جز زيباترين آثار اروپا به شمار آورد آمفي تئاتر معروف شهر رم ايتاليا است.از اين آمفي تئاتر به عنوان يكي از عجايب هفتگانه جهان نيز نام برده اند.شايد به جرات بتوان گفت كه مشهور ترين و پر بازديدترين اثر تاريخي ايتاليا همين آمفي تئاتر است.

تور اروپا

تور اروپا را با اثري ديگر از ايتاليا پي مي گريم و ان چيزي نيست جز كليساي معروف Duomo كه در شهر فلورانس واقع شده است.از اين اثر به عنوان شاهكاري در معماري و مهندسي جهان ياد مي شود.

سري به فرانسه مي زنيم و برج ايفل را به تمام گردشگران و توريستان پيشنهاد مي كنيم.ايفل بي شك سمبل شهر پاريس است.تماشاي اين برج زيبا و ديدن مناظر شهر از بالاي برج آنقدر زيبا و چشم نواز است كه هر بيننده اي را به وجد مي آورد.

تور اروپا

از ديگر آثار تاريخي و توريستي در اروپا مي توان سالن شهر بروكسل بلژيك را نام برد كه در ميدان اصلي شهر واقع شده است. اين سالن را مي توان نمونه اي زيبا زا معماري فنلاندي در قرون وسط به شمار آورد.

تور اروپا

نام قرون وسطي امد و نمي توان از قرون وسطي  سخن گفت اما اشاره اي به Mont-St-Michel نداشت. اين اثر يكي از  شاهكارهاي معماري در فرانسه است كه مربوط به همين دوران بوده است.

اگر قصد سفر با تور اروپا راداشتيد و اگر خواستيد به كشور اتريش برويد حتما از قصر زيباي Schönbrunn ديدن نماييد.شك نكنيد كه حتي يك روز كامل هم نمي توانيد از تمام بخش هاي اين قصر ديدن نماييد و بايد برنامه ديدن  قصر را رد چند روز زمان بندي نماييد.اين قصر زيبا در شهر وين اتريش قرار دارد.

يكي ديگر از آثار تاريخي و ديدني مربوط مي شود به شهر بارسلون اسپانيا و ان هم كليساي نيمه كاره اي است كه حتما بايد از آن ديدن نماييد.به نوعي اين كليسا سمبل شهر بارسلون نيز به شمار مي رود.

 

و اما در مورد كشور انگليس مي توان به برج لندن اشاره كرد. اين برج نبردهاي زيادي را در قرن ۱۱ ميلادي پشت سر گذاشت و هم اكنون به عنوان اثري تاريخي از آن ياد مي شود.

 

اروپا قاره سبز داراي آثار بي شمار ديگري نيز است كه ما در اين بخش سعي كرديم براي علاقه مندان به تور اروپا ۱۱ مورد از بهترين را معرفي كنيم تا شايد روزي اگر قصد سفر به اين قاره زيبا را داشتند با آگاهي بيشتري  كشور مورد نظر خودشان را برگزينند.در ضمن براي شما علاقه مندان نيز اطلاعات آژانس هاي مسافرتي كه در زمينه برگزاري تور اروپا در حال فعاليت هستند را برايتان قرار داده ايم تا با راحتي بيشتر به دنبال تورهاي مورد نظرتان باشيد.

بناهاي تاريخي و گردشگري تور اروپا:
اروپا با قدمت تاريخي زيادي مملو از ساختمان ها و بناهاي تاريخي گردشگري بوده كه با تنوع فرهنگ هاي دنيا همراه است . از جاذبه هاي گردشگري اروپا ميتوان به كشورهايي اشاره كرد كه با قدمت بالا ميراث تاريخي و فرهنگي اروپا محسوب ميشوند.اين آثار ديدني از لحاظ معنوي و مادي ارزشمند هستند كه در تاريخ و فرهنگ قاره اروپا تاثيرگذار بوده. مانند آتن و روم كه يكي از پربازديدكننده ترين بناها و سازه هاي دنيا را تشكيل داده اند.
برخي از اين آثار ديدني با قدمت زيادي، بلاياي طبيعي، خسارات جنگ و … در طي قرون را پشت سر گذاشته اند و امروزه با اهميت بيشتري از آن ها محافظت شده .

بناي تاريخي استون هنج Stonehenge انگليس:
اين بناي تاريخي در ۳۰۰۰تا۴۰۰۰سال قبل از ميلاد مسيح بنا شده كه از تخته سنگ هايي ايستاده دركنارهم شامل شده كه يكي از سازه هاي تاريخي در دنيا محسوب ميشود كه براي گردشگران تور اروپا يكي از پربازديد كننده ترين مكان هاست.
موزه پرادو اسپانيا:
يكي از موزه هاي هنري كلي جهان بوده كه در سال ۱۸۱۹در اسپانيا بنا شده يكي از مناطق گردشگري براي تور اروپا با ديدن آثار تاريخي و هنري در اين موزه براي توريست هاي جهان محسوب شده . در اين موزه صدها مجسمه و نقاشي از طراحي هاي قديم باستاني با ۳ ميليون بازديدكننده در سال يكي از مهم ترين موزه هاي ملي هنر در پرادو است.
يكي ديگر از مناطق ديدني در اسپانيا خانه سلطنتي بوده كه در كنار بقيه ي آثار ساختماني يكي از قطب هاي فرهنگي مادريد قرار گرفته.

برج لندن در انگليس:
يكي از برج هاي معروف دنيا اين برج است كه در سال ۱۰۶۶ در لندن بنا شده و يكي از بزرگترين آثار سازه هاي ديدني براي جذب توريست محسوب شده و يكي از قلعه هاي معروف در برج لندن است كه به نام قصر سلطنتي ملكه معروف است.

كليساي دومو در ايتاليا:
اين مليسا در شهر ميلان ايتاليا واقع شده كه يكي از مهم ترين آثار تاريخي و ديدني در ايتاليا است .اين كليسا جزو يكي از ۵ كليساي معروف جهان است كه هرساله چندين هزار گردشگر را از تور اروپا به خود جذب ميكند. طراحي اين كليسا به معماري قرون وسطي برميگردد ارزش اين بنا را ۱۰۳ ميليارد دلار گذاشته اند.

آمفي تئاتر ايتاليا:
اين بناي تاريخي در شهر رم كشور ايتاليا قرار دارد با ظرفيتي حدود ۸۰ هزار نفر كه به آن آنفي تئاتر فلاويا نيز گفته شده . كه به دليل وسعتي كه داشته از آن براي ميدان جنگ گلادياتورها، ميدان شكار، مسابقه، اعدام مجرمان، برگزار كردن نمايش هاي داستاني و حماسي استفاده ميكرده اند.
اين بناي تاريخي با بلاياي طبيعي همچون زلزله تا حدودي تخريب شد و برخي از سنگ هاي آن دزديده شد اما هنوز هم يكي از جاذبه هاي گردشگري براي مسافران تور اروپا محسوب شده.
برج ايفل در فرانسه:
اين برج با ارتفاع ۳۱۰ متر ارتفاع در سال ۱۸۸۹ در شهر پاريس كشور فرانسه ساخته شد . يكي از بناهاي تاريخي پربازديد دنيا است كه هر ساله چندمليون گردشگر را به خود جذب كرده و براي ديدن اين برج معروف و زيبا مسافران تور اروپا به اين شهر سفر ميكنند.
با استفاده از آسانسورها و پله ها ميتوان به بالاي اين برج رفت. در طبقات اين برج از سالن هاي رستوراني بهره برد كه در فضايي با ديد باز از اين برج زيبا ميتوان از خوردن غذا لذت برد و هم به ديدن منظره ها پرداخت.

بناي پارتنون در يونان:
اين بناي باستاني در شهر آكروپوليس آتن واقع شده و يكي از خاص ترين بناي ديدني و تاريخي در فرهنگ و تمدن اروپا محسوب شده . اين بناي معروف در سال ۴۴۷ميلادي ساخته شد كه تا سال ۲۰۰۷ شناخته نشد .

برج برلين در آلمان:
اين برج داراي يك رستوران گردان بوده كه هر نيم ساعت يكبار ميچرخد .اين برج تلويزيوني در آلمان واقع شده و يكي از جاذبه هاي گردشگري دنيا محسوب شده . ارتفاع اين برج با ۴۰۰ متر بوده .با نشستن در اين رستوران ميتوان كل فضاي شهر را زير نظر داشت .يكي از نمادهاي برجسته براي گرشگراني كه به تور اروپا سفر ميكنند پربازديد است .اين برج برلين در سال ۱۹۶۹ پايان يافت برخي ها به اين برج الكس برج گفته شده كه يكي از بلندترين ساختار در آلمان است.

تور اروپا

مراكز خريد اروپا:
اروپا يكي از مراكز خريد فوق العاده در جهان است كه ميتونيد هديه هاي منحصر به رفردي را براي سوغاتي انتخاب كنيد و بخريد. بازاچه هاي سنتي و محلي هم پيدا ميشه و با گشت زدن ميتونيد بهترين اجناس را بگيريد. از بهترين بازارها و بازارچه هاي اروپا به مواردي اشاره ميكنيم تا با توجه به امكاناتي كه دارن انتخاب كنيد و مراجعه كنيد:
مركز خريد استريتز در آمستردام:
يكي از محله هاي جذاب آمستردام است .با رفتن در اين خيابان حال و هوايي تازه به شما دست ميدهد چون همه جور جنسي براي هديه پيدا ميشه انواع زيورآلات شيك مدرن و قديمي دست ساز و … كه با ديدن آن ها شگفت زده ميشيد وجود داره در اين مركز خريد كافي شاپ و رستوران هم وجود داره تا لحظاتي را با نوشيدني بعد از خريد سپري كنيد.

مركز خريد منطقه ي هاكش هوف:
براي پيداكردن اجناس جالب ميتونيد به اين مركز خريد كه در يكي از بخش هاي برلين واقع شده بريد .ويترين اين فروشگاه ها از اجناس عجيب و زيبا پر شده كه ميتونيد براي خريدن وسايل كوچك عجيب غريب هديه نيز به اين بوتيك هاي كوچك برويد. در محوطه هاي اين مركز خريد كافه هاي شيكي قرار داده شده همينطور شامل سالن سينما و تئاتر براي علاقمندان بوده. اين مركز خريد يكي از پربازديد كننده ترين مراكز گردشگران تور اروپاست كه با امدن به برلين ميتونن به اين مركز بيان.

مراكز خريد مشهور لندن:
براي خريدن انواع لباس هاي شيك از بوتيك هاي فشن و مدرن و يا فروشگاه هاي اجناس متنوع خانگي يا خوراكي هاي مختلف در مسير خياباني با رنگارنگي در نور يكي از مشهورترين نكان هاي مركز خريد كه براي توريست هاي تور اروپا شگفت انگيز است آمدن به دو مركز خريد برليك لين و شورديچ واقع در لندن است

فروشگاه هاي خريد در گنت:
اين شهر پر از فروشگاه هاي قديمي و مدرن و شيك با اجناسي قديمي در كنار فشن است كه در بلژيك واقع شده . يكي از كتابفروشي هاي قديمي را در دل خود جا داده است . اگر هم به دنبال وسايل فشن و مد هستيد در كنار اين فروشگاه هاي قديمي از بوتيك هاي فشن ديدن كنيد .اگر درحين خريد احتياج به نوشيدني و يا خوراك داشتيد ميتوانيد به رستوران ها و كافه هايي كه در كنار اين فروشگاه هاي زنجيره اي واقع شدند برويد.

مركز خريد مونت مارتر:
اگر دوست داريد يك خريد واقعي را در يك فضاي خياباني سنگفرش با حال و هوايي هنري با فروشگاه ها و گالري هاي پاريس را تجربه كنيد به آخرين دهكده ي پاريس رفته . در فروشگاه هاي مونت مارتر ميتوانيد انواع زيورآلات دست ساز در كنار برندهاي مدرن را ديدن كنيد. با رفتن به اين مركز خردي منظره هايي زيبا را ميتوانيد ببينيد و از آن خاطره اي تكرارنشدني داشته باشيد.

مركز خريد ايلا بارسلونا :
اين مركز خريد يكي از بزرگترين مراكز فروشگاهي در دياگونال است كه گردشگران تور اروپا با سفر به اين خيابان معروف با ۱۷۰مغازه و فروشگاه و رستوران مواجه ميشوند كه تمام نياز خريد فراهم شده تا به راحتي بتوانند خردي كنند . با دارا بودن پاركنگ ظرفيت ۲۰۰۰و دوهتل ۴ ستاره يكي از خاص ترين مكان هاست.

مركز خريد لاس آرناس در بارسلونا:
بيشتر گردشگران براي ديدن معماري زيباي اين مركز خريد كه يك نوع شاهكار هنري در معماري است به اينجا سر ميزنند . لاس آرناس به شكل گرد بنا شده. ميزباني از گروه هاي موسيقي زنده با رقص در كنار اين مركز خردي شاهد هستيد كه بعد از آن ميتوانيد به مونتجويس برويد. مركز خريد لاس آرناس در خيابان اسپنيا قرار گرفته و از ساعت ۱۰ صبح به بعد براي بازديدكنندگان و توريست هاي تور اروپا باز است.

مركز خريد مگنوم
براي رفتن به اين مركز خريد بايد مسير بندرگاهي بندر ويلا را از روي پل طي كرده تا به آن رسيد. در كنار اين مركز خريد يك سينماي سه بعدي و همچنين آكواريوم بزرگ بارسلونا در اين مركز خريد واقع شده كه ميتوان به ديدن در كنار خريد خود بپردازيد.

مركز خريد دياگونال:
در اين مركز خردي ۱۵۰ مغازه و فروشگاه جاي گرفته شده كه يكي از بزرگترين مراكز خريد بارسلونا محسوب شده با مساحتي در حدود ۸۰ هزار مترمربع كه سينما و پاركينگ رايگان با امكانات ديگر دركنار آن براي مهمانان و گردشگران تور اروپا كه به بارسلونا مي آيند قرار گرفته.

تور اروپا

 

صنعت و انقلاب صنعتي اروپا:
انقلاب صنعتي اروپا در قرن هجدهم ميلادي آغاز شد و از كشور انكلستان آغاز و كم كم به تمامي اين قاره كشيده شد.اما اين سوال براي ما مطرح است كه صنعت و انقلاب صنعتي چگونه باعث رشد و افزايش گردشگري اروپا شد.دوره انقلاب صنعتي به اين معني بود كه همه چيز اعم از حمل و نقل ،كشاورزي ،صنعت ،گردشگري و …بايد متحول و امروزي شود.رفته رفته نقش انسان در صنايع كمرنگ شد و ماشين آلات جاي انسان را گرفت.بنابر اين وايل و آثار دستي به مرور جنبه هنري پيدا كردند.بسياري از آثاري كه ما امروزه در موزه هاي سراسر اروپا و دنيا مشاهده مي كنم مربوط به قرن هجدهم ميلادي مي باشد.شايد اگر انقلاب صنعتي در اروپا وارد نميشد هيچ گاه اروپا از آسيا پيشي نميگرفت.
امروزه صنعت قاره سبز باعث شده تا بسياري از افراد از سراسر دنيا به قصد گردشگري اروپا به آنجا بروند.برخي ممكن است براي جنبه هاي پزشكي و امكانات بيمارستان ها ه آنجا بروند و بسياري ديگر براي استفاده از دستاوردهاي علمي اروپاييان سفر كنند.اما چيزي كه در اين ميان ثابت است اين است كه مدرنيته بودن اروپا ،گردشگري اروپا را تا حد بسيار زيادي رواج داده است.
يكي از چيزهايي كه گردشگران اروپا را به سمت خود جذب مي كند فستيوال هاي موسيقي است.فستيوال هاي موسيقي هرساله در جاهاي متفاوتي از اروپا برگزار مي شود.هر كشور اروپايي جايزه و لقب مخصوصي دارد كه به برنده اين فستيوال ارائه مي دهد.
از جمله عوامل مدرنيته بودن اروپا و نقش آن در گردشگري معماري به سبك مدرن و امروزي در اروپا است.درست است كه معماري هاي قديمي و داراي قدمت تاريخي از شاهكارهاي معماري هستند و اكنون به عنوان آثار استاني نگهداري مي شوند اما معماري مدرن اروپا در جذب توريست بي تاثير نبوده است.به عنوان مثال موزه گوگنهايم بپلبائو كه يكي از جذابترين و شيك ترين موزه هاي اروپا و حتي دنيا مي باشد.اين موزه در شهر بپلبائو در اسپانيا واقع است و از معماري نوين و مدرن برخوردار است.ورق هايي با جنس تيتانيوم از جمله مواد و مصالح به كار رفته در اين موزه اروپايي مي باشد.
نماي شهري در اروپا و جذابيت آنها:
گردشگري قاره سبز مانند آفريفا و ساير جاها نيست.در اروپا شما مي توانيد براي مدت بسيار طولاني وقت خود را صرف ديدن مكان هاي تاريخي ،طبيعت و مراكز مدرن و لوكس كنيد.كشورهاي بسيار زيادي وجود دارند كه از نظر آب و هواي جغرافيايي بسيار عالي هستند و جاذبه هاي زيادي دارند حتي ممكن است داراي قدمت تاريخي باشند و آثار باستاني و ديدني زيادي در خود داشته باشند اما اگر به دنبال مكاني مي گرديد كه علاوه بر داشتن آب و هواي متعادل و جذابيت هاي گردشگري ،داراي قدمت تاريخي باشد و از نظر صنعتي هم پيشرفته باشد تنها مي توانيد به تور اروپا برويد.كشورهاي اروپايي علاوه بر آنكه از مناظر طبيعي خود به عنوان جاذبه هاي توريستي استفاده مي كنند ،از علم و صنعتشان نيز نهايت بهره را در زمينه گردشگري اروپا مي برند.
اگر سري به كليساهاي بزنيد مي توانيد علاوه بر نيايش ،از مناظر و معماري كليسا نيز اطلاعاتي بدست آوريد.در اين آثار هنري خواهيد توانست كه رد پايي از دوران باروك ،ركوكو ،رنسانس و …آشنا شويد.مثلا كليساي شارتر در طي قرون وسطي به وجود آمد و در فرانسه ميزبان نيايش گران آن زمان بود.موقعيت جغرافيايي كليساي شارتر در ۸۰ كيلومتري جنوب غربي پاريس بنا شده است.اين كليسا را شايد بتوان يكي از بهترين و جذابترين نمونه ها از معماري گوتيك فرانسوي دانست.
گردشگري اروپا با تاريخ يونان و روم باستان پيوندي عجيب دارد.اگر بخواهيد از گشوري ديدن كنيد چه بخواهيد و چه نخواهيد با برخي از آثار قديمي و تمدن قديم آن كشور مواجه خواهيد شد.تاريخ و تمدن اروپا تماما وابسته به يونان و پس از آن وابسته به امپراطوي روم بوده است.در نتيجه جاي تعجب ندارد كه آثار هنري و تاريخي روم از اهميت و ارزش زيادي برخوردار است.به عنوان مثال مي توان به ميراث قديمي وايكينگ ها و ويزيگوتها اشاره كرد كه امروزه افراد بسياري را به سمت خود مي كشانند.
نكته ديگري كه در مورد گردشگري بايد مد نظر داشته باشيد ايناست كه مزيتي كه كشورهاي اروپايي دارند اين است كه در حمل و نقل همواره پيشگام بوده اند بنابر اين اگر بخواهيد از تمامي محل هاي معروف و ديدني يك كشور اروپايي ديدن كنيد به راحتي مي توانيد با استفاده از وسايل نقليه مدرن ،همه جا را ببينيد.

نوشته شده توسط مهران در 11:39 |  لينك ثابت   • نظر بدهيد

پنجشنبه بيست و ششم آذر ۱۳۹۴

اجتماع علاقه مندان

تور اسپانيا

و ديدني هاي بي نظير آن

شايد شما هم دوست داشته باشيد روزي به اروپا سفر كنيد و از زيبايي هاي اين قاره ديدن نماييد. يكي از كشور هايي كه همه ساله پذيراي طيف عظيمي از گردشگران از سراسر جهان است كشور اسپانيا مي باشد.از ايران نيز همه ساله تور اسپانيا توسط آژانس هاي مختلف برگزار مي گردد كه خوشبختانه استقبال خوبي هم از ان به عمل مي آيد.اما در اين بخش مي خواهيم راجع به اسپانيا و جاذبه هاي گردشگري آن بيشتنر برايتان بگوييم شايد شما هم روزي اين كشور زيبا را به عنوان مقصد گردشگريتان انتخاب نموديد.

در ميان ساير كشورهاي اروپايي مي توان اسپانيا را جز جذاب ترين مناطق گردشگري اين قاره نام برد.جذابيت هايي همچون وجود سواحل زيبا و تفريحاتي همچون گاو بازي را مي توان از جمله اين موارد دانست.در زير به چند مورد بسيار خاص و ديدني در اسپانيا مي كنيم:

۱-قصر سلطنتي مادريد :

اين قصر محل زندگي  رسمي پادشاه اسپانيا است. در اين مكان جشن ها و مراسمات مختلف دولتي نيز برگزار مي گرددتاريخ ساخت قصر بر مي گردد به سال هاي ۱۷۳۸ تا ۱۷۵۵٫از مهمترين پادشاهان اسپانيا كه در اين قصر زيبا اقامت داشته اند مي توان به شاه كالوس  سوم اشاره كرد كه در سال ۱۷۶۴ در اين مكان زندگي مي كرده است.

تور اسپانيا

۲-بازي معروف گاو بازي و فستيوال جهاني آن :

شهر پاميلونا هر ساله شاهد برگزاري بازي معروف و خطر ناك گاو بازي است.در اين بازي  حدود ۱۰ تا ۱۲ گاو وحشي در خيابان هاي شهر رها مي شوند و مردم از دست انها فرار مي كنند.

 

۳-سواحل زيباي اسپانيا تور اسپانيا را براي شما لذت بخش خواهد كرد :

شهر لاكونچا را مي توان در ليست بهترين شهر هاي ساحلي جهان قرار داد. اين شهر همه ساله محلي براي اجتماع علاقه مندان به سواحل زيبا بوده و بازي هايي همچون موج سواري در انجا بسيار رواج دارد.وجود رستوران هاي درجه در كنار ساحل باعث شده تا مناظري زيبا خلق شوند.

 

۴-قنات سگويا اثري تاريخ از روم باستان:

اين اثر به جاي مانده از رومي ها يكي از جاذبه هاي گردشگري اين كشور محسوب مي گردد.ساخت اين قنات توسط ۲۴ هزار بلوك بسيار بزرگ ايجاد شده است. توسط اين قنات مسافتي در حدود ۱۶ كيلومتر  آب را از رودخانه فريو به سگويا منتقل مي شود.جالب است بدانيد بعد از گذشت ساليان دراز هنوز آب شهر توسط اين قنات تامين مي گردد.

تور اسپانيا

۵-شهري عجيب و زيبا در اسپانيا :

كوئنكا شهري كه در ميان والنسيا و مادريد قرار گرفته بي شك يكي از زيبا ترين و عجيب ترين شهر هايي است كه نمونه آن را در قرون وسط مي توان يافت.اين شهر در بخش هاي شيب دار كوه بنا نهاده شده است . شايد باورتان نشود اما برخي از خانه ها در لبه سخره ها به طرز حيرت آوري ساخته شده اند.

۶-جزيره زيباي ايبيزا :

اين جزيره زيبا نيز يكي از زيباي هاي تور اسپانيا است كه در طول تابستان انقدر توريست  به انجا مراجعه مي كنند كه جمعيت ان دو برابر حالت هاي معمولي خواهد شد.

۷-كليساي ساگرادا فاميليا :

اين كليساي زيبا كه از دوران قرون وسط بر جاي مانده در شهر بارسلونا واقع شده است و يكي از جاذبه هاي زيباي توريستي اسپانيا محسوب مي شود.طرح زيباي به كار رفته در اين كليسيا توسط معماري كاتالوگ  بوده كه تا پايان عمرش نزديك به ۴۰ سال بروي آن كار كرده است.

۸-كاخ ال اسكوريال:

اين كاخ زيبا به دوران شاه فيليپ دوم باز مي گردد.معمار اين كاخ شخصي به نام ژان باتيستا نام داشت. در ان دوران اين كاخ  به عنوان مركز دنياي مسيحيت قرار گرفته بود.بعد از گذشت سال هاي اين كاخ تبديل به موزه و صومعه و قصر سلطنتي و مدرسه شده است.

۹-مسجد كوردوبا:

از ديگر جاذبه هاي تور اسپانيا مي توان به بناي زيباي مسجد كوردوبا اشاره كرد.اين مسجد از اين جهت مشهور است كه رد  سالن اصلي ان مي توان جنگلي از ستون ها و آرك ها را يافت. در ابتدا از اين بنا به عنوان معبد رومي ها استفاده مي كردند و بعد ها از ان به عنوان كليسا استفاده مي كردند و در نهايت به مسجد تبديل گشت.

مكان هاي گردشگري و زيبايي را مي توان در كشور اسپانيا يافت. پيشنهاد مي كنيم اگر به دنبال بهترين تور اسپانيا براي سفر به اين كشور هستيد حتما با ما در تماس باشيد و از تور هايي كه براي اين بخش در نظر گرفته ايم ديدن نماييد.ما براي شما عزيزان در اين بخش اطلاعات گردشگري آژانس هاي مختلف را قرار داده ايم.

هتل هاي اسپانيا:
امروزه يك سيستم برنامه ي جالب و جذابي ايجاد شده است كه با نوشتن كشور مورد نظر و نوع هتل و امتياز و امكانات و ستاره و شهر و…..را جستجو مي زني و بعد هتل مورد نظر براي شما به نمايش در مي آيد و در اين نرم افزار شما قادر خواهيد بود هتل هايي با آن شرايط را بشناسيد و بيابيد.
از جمله هاي هتل هاي  مي توان به هتل هاي مناسب و معتبر زير اشاره كرد:
۱-هتل گراند سنترال :(-بارسلونا):
۲-هتل سيلكن گران هاوانا( –بارسلونا)
۳-هتل شس ارپرتو(-مادريد)
۴-و بارسلونا(-بارسلونا)
۵-هتل رجينا(-بارسلونا)
۶-هتل آپارتمان آتني بارسلونا(-بارسلونا)
۷-هتل هسپريا دل پرت (اسپانيا-بارسلونا)
۸-مليا كاستيلا(اسپانيا_مادريد)
۹-آتيكا ۱۲ بارسلونا مار()
۱۰-آكسر باراجاس(-مادريد)
و….مي باشد.

تور اسپانيا
اولين و برترين هتل در كشور اسپانيا كه هر ساله مسافران و گردشگران زيادي در آن اقامت گزيدند ،”هتل گراند سنترال ” كه ۵ ستاره است،واقع در شهر بارسلونا مي باشد كه در اين هتل از انواع خدمات رفاهي خوب و داراي منظره ي خوبي چه از بيرون و چه از درون است و نزديك و رو به روي بافت و معماري قديمي شهر بارسلونا و كليساي جامع و معروف مي باشد.از زيبايي هاي منحصر به فرد و ويژه ي اين هتل مي توان به استخري اشاره كرد كه روي پشت بام اين هتل ساخته شده است.
اين هتل داراي تجهيزات و امكانات بسيار خوبي مي باشد از جمله ؛تلويزيون همراه ماهواره –اتاق هاي شكيل و زيبا و راحت و با رنگ آميزي زيبا-وان و جكوزي به همراه هم در اين هتل شيك به چشم مي خورد.از مدل ها ي جديد و نو و شيك و به روز در اتاق هاي اين هتل استفاده مي شود،سيتم عوض كردن هواي خوش افشره و خوش بو-اينترنت- دستگاه دي وي دي-محل ipod و استريو در اتاق هاي هتل به چشم مي خورد.اسم رستوان اين هتل “آوالون” هست كه در ان از انواع و اقسام غذاها و دسر ها و كيك و شيريني ها و خوراكي هاي جديدو نو و ….سرو مي شود.به علاوه ي اين در پشت بام اين هتل كافي شاپ زيبايي موجود است كه در آن همزمان با شنا و ديدن شبها و روزهاي شهر اسپانيا در اين قسمت از هتل و بار و تريا و جايگاه ويژه ي آن اين هتل را بسيار دل انگيز كرده است.از ديگر امكانات رفاهي و خدماتي اين هتل مي توان ؛تخت و اتاق ماساژ و تعدادي ماساژور ويژه و خبره-سالن بدنسازي و بادي بيلدينگ-بخش اطلاعات شبانه روزي و دايمي موجود-از وسايل نقليه مانند ماشين و دوچرخه مي توانند استفاده كنند .ان هتل فاصله اش با ناحيه ي بورن و فروشگاه ها و مغازه ها و رستوران ها و كافي شاپ ها فقط ۳ دقيقه مي باشد.در اين قسمت از فروشگاه ها و مغازه ها و رستوران ها و مركز خريد كه بسيار بزرگ است داراي جاذبه ي گردشگري نيز مي باشد تمام آنچه نياز مي باشد در اين بازار يافت مي شود و گردشگران و مسافران محترم مي توانند احتياجات خود را از اين بازار فراهم كنند.
هتل سيلكن گران هاوانا:
اين هتل از شرايط جغرافيايي مناسبي برخورد دار مي باشد كه در بهترين محل ممكن ساخته شده است.از خدمات مرتب و با نظافت و كارمندان و خدمتكاران مهربان و نظيف و خوش برخورد و اتاق هاي زيبا و ساده و شيك مي توان اشاره كرد .رابطه اي بين كاركنان و گردشگران و سكني گزينان برقرار است بسيار رابطه ي خوبي است و در اين هتل سعي شده است از برخورد مناسب با مشتري استفاده شود و آرامش خاصي را در اين مكان فراهم آورده است و براي شما عزيزان آماده ي هرگونه خدمات رساني مي باشد. از امكانات و خدمت هاي ديگر اين هتل مي توان به اتاق و خدمات ماساژ-استخر در فضاي باز-سولاريوم-سونا است. كه هر كدام بخش هايي دارد براي تمام مسافران و اقامت گرفتكان عزيز و براي رفاه و آسايش آنها فراهم گرديده است.وجود ا تاق جلسه در هتل-صرافي-برنامه ي گردش و تفريحي را از هتل مي توان بگيريد و از برنامه هاي شاد و مفرح ديگر اين هتل لذت ببريد. از اتاق هاي مجهز اين هتل مي توان به چند بخش تقسيم كرد مانند؛اتاق هاي پاك و بدون بوي سيگار و داراي هواي تازه براي بيماران قلبي و افراد ديگر كه مي خواهند داراي اتاق پاك باشند.اتاق ويژه براي عروس و داماد ها كه اين اتاق مخصوص عروس داماد هاي تازه ازدواج كرده مي باشد و داراي امكانات خاصي مي باشد.و اتاق هاي مخصوص خانواده ها و بيش از دو نفر،است.و صبحانه را در اتاق نيز مي توانيد سرو كنيد.در كشور اسپانيا خيلي از هتل هاي ديگر وجود دارد كه داراي خدمات فوق العاده مي باشد و از لحاظ اعتبار نيز شناخته شده بود.

 

هنرموسيقي  و نقش آن در گردشگري تور اسپانيا:
همانگونه كه مي دانيد هر كشوري جاذبه هاي گردشگري خاص خود را دارد. كشوري نسبتا پهناور استكه داراي قدمت بسيار طولاني مي باشد.طولاني بودن قدمتي اسپانيا تا اندازه اي است كه برخي از كارشناسان معتقدند كه ابتدايي ترين نشانه هاي حيات د اين كشور بوده است به عنوان مثال در غار آلتاميرا كه يك غار با قدمتي چندين هزار ساله است ،نقاشي هاي وجود دارد كه آن ها را مربوط به ۸۰۰۰سال پيش از ميلاد ميدانند.نقاشي هاي اين چنيني در كشورهاي ديگر هم وجود دارد ولي تا اين حد قديمي نيستند.
هنر همواره بخشي از فرهنگ يك مملكت بوده است و هنر و فرهنگ دو چيز كاملا لاينفك هستند.يكي از ابزارهاي كه باعث رونق بخشيدن به گردشگري كشورهاي اروپايي و مخصوصا  شده ،وجود هنر و آثار هنري اين كشور مي باشد.از ديگر هنرهاي قديمي اسپانيا مي توان به موسيقي اين كشور اشاره كرد.موسيقي  در طي سالها دچار تحولات زيادي شده است.پس از حمله اعراب به اسپانيا ،موسيقي آن كشو نيز مورد تغيير و تحول قرار گرفت و چون در آن زمان ايران نيز توسط اعراب اشغال شده بود ،در نتيجه اين فرصت پديد آمد تا موسيقي ايراني در موسيقي عربي نقش بسيار زيادي داشته باشد.در نتيجه اعراب نيز صاحب هنر شدند و موسيقيآنها رونقي گرفت.پس از آن موسيقي عبي كه تا حد بسيار زيادي از موسيقي ايراني به وجود آمده بود به  رفت و با هنر آن سرزمين تركيب شد.نتيجه آن شد كه ساز گيتار رفته رفته كامل شد و موسيقي فلامنكو به شكل امروزي پديد آمد.

تور اسپانيا
موسيقي فلامنكو از زمان هاي قديم تا به امروز فرم و چهارچوب اصلي خود را حفظ كرده است و در گردشگري  نقش فوق العاده ويژه اي داشته است.به غير از اسپانيا هيچ كشور ديگري نيست كه تا اين حد غرق در موسيقي مملكت خويش شده باشد.حتي امروز نيز پس از گذشت ساليان دراز از تولد فلامنكو ،حتي در كوچه و خيابان مي توان نوجواناني را ديد كه به اين هنر علاقه دارند.اهميت فلامنكو در تور اسپانيا به حدي است كه هر كس همانطور كه نياز رانندگي را حس مي كند ،بايد از فلامنكو نيز اطلاع داشته باشد.اكنون به بررسي بيشتر اين موسيقي خواهيم پرداخت:
اين موسيقي به صورت سينه به سينه منتقل مي شود.و نت در فلامنكو چندان رواجي ندارد.شايد علت آنكه بسياري براي يادگيري موسيقي فلامنكو به  سفر ميكنند همين نحوه يادگيري رايج در اين هنر باشد.زيرا همانگونه كه گفته شد نت در اين نوع موسيقي نقش زيادي ندارد و فرد بايد از نزديك با استاد ملاقات داشته باشد و نكات را از وي بياموزد.حتي با وجود اينكه علم نت نويسي امروزه كاملابه تكامل رسيده و تمامي قطعات حتي قطعات كلاسيك را مي توان با جزئي ترين نكاتش به رشته تحرير درآورد اما باز هم خيلي چيزها هستند كه علم نت نويسي هنوز نتوانسته براي آنها راهكاري بينديشد.موسيقي فلامنكو نيز يكي از آنهايي است كه بايد حضورا آموزش داده شود.البته اين امر براي  بسيار خوب بوده است زيرا بدون آنكه براي آن سرمايه گذاري شده باشد ،موسيقي فلامنكو تبديل به يكي از جاذبه هاي گردشگري  تبديل شده است. جالب است بدانيد كه تنها يك اسپانيايي مي تواند موسيقي فلامنكو را تا حد اعلا درك كند.و اگر كسي بخواهد از اين هنر بهره ببرد بايد به گردشگري  بپردازد.هر ساله تعداد بسيار زيادي از نوازندگان و هنر دوستان به  سفر مي كنند.و مي توان گفت شايد نزديك به نيمي از گردشگران  را موسيقي دان ها و فلامنكوكاران تشكيل دهند زيرا آنها به خوبي مي دانند كه اگر بخواهند به درجه اعلا د اين هن برسند ،بايد در خاك  باشند و با آن فرهنگ مدتي زندگي كنند.بايد از غذاهاي اسپانيايي بخورند و به عبارت ديگر بايد براي مدتي كاملا اسپانيايي شوند.
همانگونه كه گفته شد هنر و موسيقي  در جذب و رواج گردشگري  نقش بسزايي داشته است.علاوه بر آنكه  از طريق آثار باستاني و موسيقي به جذب توريست مشغول است ،موقعيت جغرافيايي ويژه اين كشور باعث شده تا گردشگران راحتتر به اين كشور سفر كنند.
رقص اسپانيايي چيزي است كه در سراسر دنيا تنها در كشور  يافت مي شود و اين خود نوعي جاذبه گردشگري براي  محسوب مي شود.رقص اسپانيايي نوعي رقص است كه در آن رقصنده با انجام حركات موزون ريتم موسيقي فلامنكو را با پاهاي خود اجرا مي كند.به طوري كه علاوه بر رقصيدن با ضربه زدن به زمين توسط پاهايش همانند يك ساز كوبه اي عمل مي كند.

 

نوشته شده توسط مهران در 11:38 |  لينك ثابت   • نظر بدهيد

پنجشنبه بيست و ششم آذر ۱۳۹۴

از غذاهاي محلي و استانبولي

تور استانبول

و مكان هاي ديدني اين شهر

 

استانبول يكي ديگر از شهر هاي مهم و توريستي كشور تركيه است و همه ساله پذيراي تعداد زيادي از توريستان در سراسر جهان است.در ميان ساير شهر هاي تركيه مي توان استانبول را به عنوان بزرگترين انها نام برد.همچنين از اين شهر به عنوان مركز فرهنگي و اجتماعي اين كشور ياد مي شود.موقعيت جغرافياي استانبول به گونه اي است كه در ميان تنگه بسفر و درياي مرمره واقع شده است.جالب است بدانيد تنها شهري كه بخشي از آن در خاك آسيا و بخش ديگري از ان در خاك اروپا واقع شده است استانبول است. شما مي توانيد براي بازديد از اين شهر همراه با تور استانبول كه همه ساله در كشور و توسط آزانس هاي مسافرتي مختلف برگزار مي شود سفر كرده و از انجا بازديد نماييد.

تور استانبول

از مكان هاي ديدني كه در استانبول وجود دارد مي توان به بندر طبيعي شاخ طلايي اشاره كرد كه يكي از ديدني هاي اين شهر به شمار مي آيد.تنگه بسفر دقيقا از وسط شهر مي گذرد و نمايي بي نظير به شهر بخشيده است. بخش غربي در آسيا قرار دارد و بخش شرقي شهر نيز در اروپا واقع شده است.اين شهر داراي وسعتي به اندازه ۱۵۳۹ كيلومتر مربع اس و به سه بخش مهم تقسيم شده است:

بخش اول شبه جزيره تاريخي استانبول است كه نواحي امين اونو و فاتح را در بر مي گيرد.

بخش دوم شمال شاخ طلايي مي باشد كه مناطقي همچون بي اوغلو و بشيكتاش را در بر مي گيرد.

بخش سوم نيز مناطقي همچون كوي‌هاي اوسكودر و كاديكوي كه در سمت آسيايي قرار گرفته‌اند.

تور استانبول يكي از مقصدهايي است كه همه ساله علاقه مندان به كشور تركيه انرا براي گذراندن تفريحات خود انتخاب مي كنند.در اين شهر در حدود ۲۰% از كار صنعتي كل كشور را مي توانيم ببينيم  و همين نشان دهنده بزرگ بودن و مهم بودن اين مكان است.با توجه به توريستي بودن اين شهر شاهد هستيم كه هزاران هتل و مكان هاي تفريحي براي توريستان و مسافران در اين شهر بنا نهاده شده كه خود به مهمترين منبع در امدي استانبول بدل گشته است.مردمان استانبول اكثرا مسلمان مي باشند و بيشتر انها نيز سني مي باشندو دنباله رو مكتب حنفي مي باشند.اما در صد كمي از جمعيت اين شهر نيز شيعيه و علوي هستند كه در حدود يك تا يك و نيم ميليون نفر را شامل مي شوند.

تور استانبول

در آخرين سرشماري رسمي كه انجام داده اند جمعيت استانبول را در سال ۲۰۰۶ در حدود نزديك به ۱۱ ميليون نفر اعلام كرده اند.علاقه مندان به تور استانبول مي توانند از بازارهاي اين شهر ديدن نمايند. بازارهاي بسيار پر زرق و برق و بزرگي كه هميشه شلوغ بوده و همه چيز در انها يافت مي شود. پيشنهاد مي كنيم اگر به اين شهر سفر كرديد حتما از غذاهاي محلي و استانبولي نيز ميل نماييد  چرا كه خوراك هاي بسيار خوشمزه اي را مي توان در استانبول يافت.در مورد مكان هاي اقامتي هم از بهترين و درجه يك ترين هتل هاي تركيه كه در سطح جهان معروف هستند را مي توانيد در اين شهر بيابيد تا ساده ترين و ارزان ترين مسافرخانه هاي معمولي را. شما بر اساس ميزان بودجه خود مي توانيد مكان اقامت را خود را مشخص سازيد.

استانبول داراي ديدني هاي بسيار زيادي است كه با هم به چند مورد از ؟انها مي پردازيم :

يكي از زيباترين موزهاي تركيه موزه ابا صوفيا نام دارد كه در شهر استانبول واقع شده است.اولين بار اين قصر زيبا توسط كنتسانتين بنا نهاده شد و بعد ها در قرن ۶ ميلادي مورد بازسازي و مرمت قرار گرفت.گنبدي به بزرگي و قطر ۳۱ متر  بر سر اين قصر وجود داردو ارتفاع ان تا سطح زمين نزديك به ۵۵ متر است.شما همه روزه به جز دوشنبه ها مي توانيد از اين موزه زيبا ديدن نماييد.علاقه مندان به تور استانبول هرگز اين مكان ديدني را از دست ندهيد.

مسجد سوكول لو محمد پاشا

اين مسجد زيبا در ۱۵۷۷ و توسط شخصي به نام سينان ساخته شد. موقعيت جغرافياي اين مسجد در نزديكي مسجد سلطان احمد واقع شده است.شما مي توانيد نمونه اي از معماري كلاسيك تركيه اي را رد اين بنا مشاهده نماييد.كاشي كاري هاي زيباي را مي توانيد در فضاي دروني مسجد ملاحضه نماييد.

$(document).ready(function() { $('#rate_p4283').rating('rate.php?pid=4283', {maxvalue:5, curvalue:0}); });

بازدید:
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 2
دیروز : 1
افراد آنلاین : 1
همه : 529
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
آرشيو مطالب
امکانات وب