من و تو ما مي شويم

من و تو ما مي شويم
 

تور قبرس

و ديدني هاي آن

اين روزها اگر سري به آگهي هاي تبليغاتي كه در مورد تور هاي مسافرتي است بزنيد بي شك نام تور قبرس بيش از همه به چشم مي آيد.تقريبا تمامي آژانس هاي مسافرتي در زمينه تور هاي گردشگري قبرس در حال فعاليت هستند و اين خود نشان دهنده ميزان بالاي استقبال مسافرين از اين كشور است.در اين بخش راجع به قبرس و مكان هاي ديدني ان براي شما نوشته ايم تا بيشتر با اين كشور زيبا آشنا شويد.قبرس كشوري با حكومت جمهوري بوده و به دو بخش يوناني و ترك نشين تقسيم شده است.اين كشور به صورت جزيره اي مي باشد و در شرق درياي مديرتانه قرار گرفته است.

تور قبرس

مهمترين صنعت اين كشور در واقع گردشگري است .از نظر ميزان جمعيت در ميان ساير جزاير درياي مديترانه سومين رتبه را به خود اختصاص داده است و از نظر مساحت نيز رتبه اول را دارا مي باشد.قبرس را مي توان در دسته كشورهاي مدرن و پيشرفته قرار داد كه فرهنگ اروپايي و جاذبه هاي سنتي فضايي بسيار زيبا را رد آن رقم زده است و شايد به همين دليل است كه تور قبرس هميشه براي توريستان جذاب و ديدني بوده است.

از نظر شرايط آب و هوايي نيز داراي روزهاي اكثرا آفتابي بوده و البته دمايي مطلوب را دارا مي باشد.با توجه به نوع اب و هوايي كه دارا است تقريبا در تمام سال در اين كشور مي توان انواع ورزش هاي آبي را انجام داد.ورزش هايي همچون شنا و موج سواري  از جمله اين تفريحات هستند.

قبرس داراي ۶ بخش مهم مي باشد كه به شرح زير خدمتتان توضيح داده ايم :

بخش اول پايتخت ان است كه نيكوزيا نام دارد.فاماگوستـــــا -ليماســـــول.پافـــــوس.لارناكـــــا.كايرنيـــــا نيز ديگر بخش هاي اين كشور هستند.

واحد پول قبرس يورو است و زبان مردمان اين كشور تركي و يوناني مي باشد.در مورد مذهب اين كشور نيز در بخش ترك نشين اكثرا مسلمان هستند و در بخش يوناني ها ارتودوكس مي باشند.با هم به بخشي از جاذبه هاي گردشگري اين كشور رويايي مي پردازيم :

نيكوزيا اولين جاذبه گردشگري قبرس است و در حدود ۱۰۰۰ سال است كه در مركز جزيره قرار گرفته است.جالب است بدانيد اين شهر بعد از هجوم ترك ها در سال ۱۹۷۴ با نواري سبز رنگ به دو بخش تقسيم شده است.بزرگترين و مهم ترين شهر  قبرس به شما رفته و مهمترين و بزرگترين شركت ها و محل اقامت رسياست جمهوري نيز در آنجا است.

 

از انواع موزه ها گرفته تا كليسا هاي قديمي و مساجد معروف جزيي از ديدني هاي اين شهر محسوب مي شوند.در كنار آثار باستاين شما شاهد مراكز خريد مدرن و پيشرفته اي نيز هستيد كه همه چيز را در آنجا مي توانيد بيابيد.

دومين شهر  مهم قبرس لارنكا نام دارد. اگر به دنبال محيطي آرام براي زندگي و يا مسافرت هستيد تور قبرس و شهر لارنكا را به شما پيشنهاد مي كنيم.مركز اين شهر به نام خيابان فينيگوودس يا خيابان نخل با رستوران هاي محلي مركز تفريح و استراحت مردم به شمار مي آيد.مسجدي معروف در لارنكا وجود دارد با نام حلا سلطان كه با نام تكه نيز شناخته مي شود.با توجه به اينكه بافت محلي شهر حفظ شده امنيت ان نسبت به ديگر نقاط كشور بالاتر مي باشد.

يكي از منظره هيا ديني كه به هنگام خروج از شهر لارنكا با ان مواجه خواهيد شد وجود دو درياچه نمك است.اگر در اواخر زمستان و اويل بهار در اين شهر باشيد معمولا مي توانيد در اين دو درياچه شاهد كوچ فلامينكو ها باشيد كه صحنه اي بسيار زيبا و ديدني خواهد بود.

تور قبرس

اما سومين شهري كه با تور قبرس پيشنهاد مي كنيم حتما از انجا نيز بازديد نماييد شهر ليماسول است.اين شهر داراي آب و هوايي فوق العاده بوده و از سواحلي زيبا نيز برخوردار است.موقعيت جغرافياي آن در جنوب قبرس واقع شده است. در واقع مهمترين بندر قبرس نيز همين شهر محسوب مي شود.طول خط ساحلي ان حدود ۱۱ كيلومتر است و انواع سرويس دهي هاي مختلف در آن براي توريستان انجام مي شود.در شهر شما شاهد فروشگاه هايي بسيار پيشرفته و مدرن هستيد و از طرفي بافت شهر كه حالتي سنتي و قديمي دارد در كنار مراكز خريد پيشرفته چهره اي متمايز و خاص به شهر بخشيده است.

اما مي خواهيم از مكاني براي شما بگوييم كه معروف است به بهشت قبرس.ساحلي طلايي و فوق العاده منحصر به فرد كه هر كسي را مجذوب خود مي كند.دريايي زيبا و آبي شفاف براي شما صحنه هاي فوق العاده زيبايي را رقم مي زند.نام اين مكان آياناپا است.مردمان اين منطقه بسيار خوش مشرب و خون گرم هستند.براي عزيزاني كه مي خواهند از تور قبرس خود  نهايت شرگرمي و هيجان را تجريه كنند بي شك اين منطقه براي مسافرت پيشنهاد مي شود.در واقع اين منطقه مانند يك شهرك مي ماند كه سواحل زيباي ان موقعيتي خاص را برايش زقم زده است.

 

اميدواريم كه اطلاعاتي كه از قرس برايتان نوشيم مفيد و خواندني باشد و بتوانيد براي سفر خود از آنها استفاده نماييد. در زير نيز مشخصات برخي از بهرتين آژانس هايي كه به ارائه تور هاي گردشگري قبرس مشغول هستند راب رايتان قرار داده ايم با خيالي آسوده بتوانيد اطلاعات سفر به اين كشور زيبا را در بياوريد.

 

اقامت در قبرس:
مطمئنا جز كشورهايي است كه افراد بسياري دوست دارند اقامت در اين كشور را داشته باشند.اما گرفتن اقامت در اين كشور شرايط خاصي را نياز دارد.در ادامه به شرايط گرفتن اقامت و همينطور گردشگري قبرس خواهيم پرداخت.
براي سفرهاي متعدد براي گردشگري يكي از بهترين راه ها داشتن ملك در اين كشور است.اگر فردي در قبرس داراي يك ملك باشد ،هرچند كه ملكش كوچك هم باشد مي تواند هر چقدر كه تمايل داشته باشد به اين كشور سفر كند.در ابتدا ممكن است يك ويزاي سه ويا شش ماه براي افراد مالك صادر شود كه رفته رفته مدت اين ويزا افزايش پيدا خواهد كرد.اما براي گرفتن ويزاي دائمي براي اقامت در تور قبرس ،بايد ارزش ملك بيش از ۳۰۰۰۰۰ يورو باشد.همچنين فردي كه قصد اقامت دائم دارد علاوه بر داشتن ملك با ارزشي بيشتر از اين مبلغ ،مي بايست فرم هاي ثبت نام خاصي را پر كند و توانايي خود را جهت تاميين نيازهاي زندگي اثبات نمايد.
لازم به ذكر است كه پس از تحويل اين مدارك توسط وكيل رسمي ،مراحل اداري در طي ۶ و يا ۷ ماه به طول خواهد انجاميد.

مراكز خريد در قبرس:
يكي از كشورهاي زيبا و عجيب و غريب از لحاظ تقسيمات قبرس است كه به دو ايالت تبديل شده است كه در مورد مراكز خريد قسمت شمالي آن عرايضي را عرض مي نماييم :
در قبرس هر چيزي كه بخواهي فراهم است كه از خوراك گرفته تا پوشاك و چيزهاي ديگر كه مورد استفاده قرار مي دهيد.از هر جنس و ماركي كه بخواهيد در بازار هاي اين كشور يافت مي شود و نيازي به رفتن به مغازه ها و يا فروشگاه هاي شيك نيست.در كشور شما ، جنس هاي شما هم ممكن است فيك و تقلبي باشد و بايد از فروشگاه خريد كنيد.خريد زيور آلات و انتخاب از ميان راه ها و انتخاب هاي ديگر .كه بايد شما از سالم بودن و تست كردن آن مطمئن باشيد.از سوغاتي اين كشور مي توان به ؛صنايع دستي – كوسن ها-سفال –روسري-ابريشم- دكوري خونه و سايلي كه در به كار برده مي شود-سبد بافتني كه بسيار محكم و شكيل مي باشند.اين كشور از لحاظ اتيغه نيز در جايگاه خاصي مي باشد كه معمولاً از كشور تركيه وارد مي كنند.
بازار شمال نيكوزيا:اين بازار كه قلب شهر نيكوزيا مي باشد داراي اجناسي خوب مانند پوشاك-وسايل آشپزخانه و برقي و ….مي باشد.اين بازار داراي مكان و موقعيت جغرافيايي مخصوصي مي باشد كه آن را متمايز كرده است.اين بازار ۲۶ززير بازار يا بازارچه دارد ك براي داشتن خريد بهتر و مناسب تر ما به شما پيشنهاد مي كنيم فقط از يك فروشگاه ها خريد نكنيد بلكه فروشگاه و مغازه هاي خاصي كه مد نظرتونه.اميدوارم كه از گشت و گذار و خريد در اين بازار دريغ نكنند.
بازار يا فروشگاه زنان و يا به عبارتي ؛ايسكي كادينلار پازاري:كه بعد از مدت ها هنوز هم حاظر است يك نام و عنوان به زبان تركي مي باشد.در اين فروشگاه هر چه مورد نياز خانم ها است در آن موجود مي باشد كه از پوشاك گرفته تا لوازم آشپزخانه و……و حتي لوازم آرايش .

تور قبرس
بازار سر پوشيده ي باندا گوليا:قدمت اين بازار به دوره ي عثماني بر ميگردد كه از آن موقع تا الان همان با قدرت قديمي داراي خريدار ها و مشتري هاي زيادي مي باشد.در اين مركز خريد كه در آن مواد غذايي و خوراكي و تره بار در آن فروخته مي شود همواره مي كوشد نياز خانواده ها و افراد را برآورده كند و غني از انواع گوشت و سبزيجات و ميوه ها مي باشد.اين بازار در ساعات خاصي از هفته و روزها باز ميباشد .مكان و محله ي مورد نظر اين بازار در آسترا سوگاكي است ،اين بازار در روزهاي دوشنبه – سه شنبه-چهار شنبه – پنج شنبه –جمعه باز است كه در اين روزها از ساعت ۶صبح تا ساعت ۱ ظهر اين بازار غلغله و همواره پر از مشتري و آدم مي باشد كه در طي اين مدت مغازه دار ها بايد بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند. و همواره در اين بازار يك قانون ديگر وجود دارد كه همان باز بودن اين بازار در ساعت هاي شش تا يك ظهر .هر مشتري را زبان را بايد طوري باهاش بازي كرد كه مجذوب اجناس مورد نظر برسند.
كه در اين شهر باز خود بازار هاي ديگري به اسم ،بازار شهري گيرنه و بازار فاماگوستا است.
بازار شهري گيرنه: در اين بازار قوانين باز بودن مشخص است كه فقط چهارشنبه ها باز مي باشد و به عبارتي به آن چهارشنبه بازار نيز مي گويند.اين بازار در پشت پايانه ي اتوبوس راني موجود است و درجايگاه مناسبي وجود دارد كه نزديك به وسايل نقليه ي عمومي نيز مي باشد.
آسيك كوما پازاري فاماگوستا : كه به عبارتي به اين بازار ،بازار فاماگوستا نيز مي گويند.و به جز اين اسامي آن را جمعه بازار نيز مي نامند كه همانطور كه از اسمش پيداست فقط در روزهاي جمعه در هفته باز مي باشد.اين بازار بين پايانه ي مسافربري و فروشگاه الما موجود است كه هم به فروشگاه ها نزديك و هم به وسيله هاي نقليه ي عمومي ، كه براي رفت و آمد مشكلي نداشته باشيم.
در مراكز خريد اين كشور مراكز تفريحي نيز براي سرگرم شدن نيز موجود است.از جمله شهر بازي هايي براي كودكان و بزرگ سالان برنامه هاي جالبي دارد و هم چنين نزديكي هاي هر قسمت از بازار جاي مناسب و كافي شاپ ها و رستوران هاي شيكي موجوداست تا تمامي عزيزان و خريدار ها و گردشگران بتوانند در مواقع خستگي استراحتي كنند و نفسي تازه كنند و براي خود از اين لحظات ناب و فراموش نشدني سفر خاطرات خوشي را رقم بزنند.

قبرس:
امروزه قبرس يكي از قطب هاي گردشگري دنيا محسوب مي شود.موقعيت جغرافيايي عالي اين جزيره باعث شده تا يكي از تفريحات مردم كشورهاي اروپايي گردشگري قبرس باشد.تور قبرس سومين جزيره بزرگ در درياي مديترانه مي باشد و با سه قاره اروپا ،آسيا و آفريقا مجاورت دارد.
از سال ۱۹۷۴ به بعد اين جزيره ميزبان دو قشر متفاوت بود.از سويي يونانيان در ناحيه جنوبي آن اقامت داشتند و از سوي ديگر قشر ترك نشين آن ناحيه شمالي را در اختيار داشتند.مناطقي كه در اختيار يونانيان بود به قبرس اروپايي شهرت يافت.در سال ۲۰۰۴ بود كه اين جزيره به اتحاديه اروپا گرويد و در سال ۲۰۰۸ واحد پولش به يورو تبديل شد.اختلاف طبقاتي در بخش شمالي و جنوبي اين جزيره بسيار زياد است.اروپايي اقتصاد خود را بر پايه صنعت گردشگري بنا كرده بود ولي در ناحيه ترك نشين اقتصاد بسته است و در آمد مردم آن حدود يك سوم درآمد قبرس اروپايي است.
از ديگر عوامل مهم در گردشگري ،مي توان به رايج بودن دو زبان انگليسي و يوناني ،وجود امنيت بالا و قانونمندي مردمان اين كشور اشاره كرد.
اقتصاد و نقش آن در گردشگري اين كشور:
همانطور كه گفته شد يكي از اصلي ترين عوامل مهم در اقتصاد تور قبرس ،صنعت گردشگري و توريستي قبرس است.البته تنها اروپايي از اين راه استفاده مي كند.صادرات اين كشور از زمان آزادي به بعد شامل محصولات كشاورزي مانند مركبات ،گندم ،جو و سيب زميني ،ميوه ها ،تنباكو ،محصولات صنعتي و انواع صنايع دستي ،كفش و پوشاك است.
از واردات اين جزيره را مي توان به دام زنده ،نفت و فرآورده هاي شيميايي و مواد خوراكي اشاره كرد.
حدود ۸۰% از مردم اين جزيره را يونانيان تشكيل داده اند و ۱۸% آن هم ترك زبانان.دو در صد مابقي نيز از جاهاي ديگر به اين جزيره مهاجرت كرده اند.
جغرافياي قبرس:
اين جزيره به دليل احاطه شدن توسط درياها از آب و هوايي نستا متعادل و مطلوبي برخوردار است كه موجب شده افراد زيادي را به قصد تفريح به سمت خود بكشاند.تابستان ها به نوعي گرم و خشك و زمستان هاي آن معتدل است.اين كشور علي رغم آنكه ج اتحاديه اروپاست و داراي صنعت توريسم بسيار خوبي است ولي كشوري صنعتي به حساب نمي آيد.حدود ۱۲% از خاك قبرس همواره زير كشت است تا بتواند سيب زميني ،زيتون ،مركبات و جو مورد نياز مردمش را تاميين كند و از آن صادر نمايد.
دين در قبرس:
مذهب ناحيه ترك نشين و ناحيه يوناني اين منطقه كاملا متفاوت است.ترك زبانان داراي مذهب اسلام سني هستند و يوناني ها ارتودوكس هستند.

تور قبرس
درباره قبرس:
پايتخت اين كشور شهر نيكوزيا است كه جمعيتي در حدود ۵۰۰۰۰ نفر را در خود جاي داده است.
قبرس پس از ساردني و جزيره سيسيل سومين جزيره بزگ به حساب مي آيد و جمعيتي در حدود يك ميليون و يك صد هزار نفر را درون خود جاي داده است.جمعيت ناحيه اروپايي را مي توان چيزي در حدود ۸۴۰۰۰۰ نفر دانست.
در مورد تاريخ اين كشور مي توان اين گونه گفت كه به دليل موقعيت جغرافيايي بي نظيري كه دارد ،همواره مورد هجموم اقوام ديگر از جمله مصري ها ،ايرانيان ،هيتي ها ،عثماني ها ،بيزانسي ها ،رومي ها و اعراب قرار گرفته است. در سال ۳۳۳ پيش از ميلاد اسكندر مقدوني تور قبرس را از ايران جدا كرد.بنابر اين از ديگر عوامل گردشگري قبرس مي توان به تاريخ اين جزيره اشاره كرد.اتفاقات بسيار زيادي در اين جزيره افتاده است و منطقه اي استراتژيك به شمار مي رفته است و اكنون نيز از نظر موقعيت جغرافيايي از اهميت فوق العاده اي برخوردار است.نزديك بودن قبرس به اروپا موجب شده تا گردشگران اروپايي راحت تر به آنجا بروند و همين امر نيز سبب شده تا فرهنگ اروپايي در آنجا افزايش يابد.
زيبايي و جذابيت اين جزيره موجب شده كه بسياري به دنبال اقامت دائم و يا موقت در اين كشور باشند.شرايط اقامت در اين كشور كمي خاص است و به دليل كوچك بودن اين جزيره ،به راحتي نمي توان به آنجا مهاجرت كرد و اقامت گرفت.
يكي از شرايط اقامت در قبرس ازدواج است.اين قانون به اين صورت است كه اگر فردي با يك زن و يا يك مرد قبرسي ازدواج كند ،پس از گذشتسه سال از زندگي مشتركشان مي تواند اقامت دائم آن كشور را بگيرد البته به شرطي كه به مدت دوسال متوالي در مانده باشد و از آن جزيره خارج نشده باشد.

نوشته شده توسط مهران در 11:30 |  لينك ثابت   • نظر بدهيد

پنجشنبه بيست و ششم آذر ۱۳۹۴

اگر به كوش آداسي سفر گرديد

تور كوش آداسي

را با ما تجربه كنيد

حتما تا به حال نام كوش آداسي به گوشتان خورده است.اين مكان زيبا در كشور تريكه و در نوار ساحلي درياي اژه واقع شده است.جمعيت اين شهر توريستي طبق آخرين سرشماري كه انجام شده بود در حدود ۶۳ هزار نفر اعلام شد.با توجه به موقعيت جغرافيايي اين شهرستان باعث گرديده تا در كانون مراكز مهم گردشگري واقع شود.اين بند زيبا با توجه به نزديك كه با جزيره يوناني ساموس دارد باعث شده تا براي گردشگران و توريستان از جذابيت هاي بالايي برخوردار باشد.

اين روزها شاهد هستيم تقريبا تمامي آژانس هاي مشافرتي در زمينه تور كوش آداسي به صورت جدي در حال فعاليت هستند و به جذب مشتري مي پردازند. هر كدام از اين تورهاي گردشگري داراي قيمت هاي مختلف و امكانات متفاوتي هستند و معمولا مشتري در ميان انبوه تبليغاتي كه در اين زمينه صورت مي پذيرد كمي گيج شدهو نمي داند كه كدام تور را براي سفر به كوش آداسي براي خود برگزيند.ما به منظور رفاه حال شما علاقه مندان به اين مكان ديدني سعي كرده يام تا در اين بخش اسامي معتبر ترين آژانس هاي گردشگري كه در اين زمينه در حال فعاليت هستند را برايتان قرار دهيم. شما مي توانيد با هر يك از اين آژانس ها تماس گرفته و شرايط هر كدام را جويا شويد و در نهايت با توجه به ميزان بودجه اي كه برا اين سفر در نظر گرفته ايد بهترين گزينه را را انتخاب نماييد.

كوش آداسي

تاريخچه كوش آداسي

كوش آداسي در حدود ۳۰۰۰ سال قدمت دارد و اولين بار در ان زمان ها توسط مردماني كه از فلات مركزي آناتولي به اين مكان مهاجرت كرده بودند بنا نهاده شد.وجود آب و هوايي معتدل باعث شده بود تا انواع محصولات كشاورزي با كيفيت بسيار بالا به راحتي در اين منطقه كشت شود.محصولاتي همچون زيتون و انگور و انجير.

كوش آداسي در سال ۵۴۶ قبل از ميلاد مسيح به تصرف كشور ايران در آمد و اين تصرف تا حدود ۳۰۰ سال بعد نيز به طول انجاميد و بعد از ان لشكر روم اين مكان را تصرف كرد.بعد ها با توجه به تغييراتي كه در موقعيت جغرافياي اين مناطق به خاطر وجود زلزله ايجاد شد باعث گرديد تا اهميت كوش آداسي بيش از قبل شود.در سال ۱۹۱۹ و دقيقا بعد از جنگ جهاني اول يونانيان به تاخت و تاز در اين منطقه پرداختند و اين امر تا سال ۱۹۲۲ به طول انجاميد تا بالخره كوش آداسي به بخشي از خاك تركيه تبديل شد.

اين روزها تور كوش آداسي معمولا يكي از مقصدهاي گردشگراني است كه به كشور تركيه سفر مي كنند.شما نيز اگر قصد سفر به اين كشور را داريد حتما سري به اين بندر زيبا بزنيد.

كوش آداسي

و اما اطلاعات بيشتري درباره اين شهر زيبا و بندريبرايتان در زير قرار داده ايم :

كوش آداسي شهري با تابستان هاي گرم و آفتابي و زمستان هايي ملايم و معتدل يكي از معروف ترين شهر هاي تركيه است كه همه ساله تعداد زيايد از توريستان و گردشگران از سراسر جهان به اين مكان سفر مي كنند. در ايران نيز تقريبا همه آژانس هاي مسافرتي در زمينه تور كوش آداسي فعال بوده و تقاضاي زيادي براي رفتن به اين شهر بندري و زيبا از سوي هموطنان ما در طي سال وجود دارد.سواحلي بسياز زيبا و منحصر به فرد و آثار تاريخي و همچنين وجود جنگل هاي زيباي كاج باعث شده تا كوش اداسي پذيراي اين همه گردشگر باشد.در ميان تمام فصول بهار كوش آداسي چيز ديگري است . دريايي آرام و طبيعتي آراسته با انواع گل هاي رنگي و هوايي فوق العاده دل پذير از خصوصيات بهار هاي اين شهر بندري است.

شايد دليل معروف بودن بيش از حد كوش اداسي به خاطر سواحل شني و صخره ايش باشد كه در نوع خود به جرات مي توان گفت كم نظير و يا بي نظير هستند.براي رسيدن به اين شهر نمي توانيد به صورت مستقيم پرواز هوايي داشته باشيد چرا كه اين شهر فرودگاه ندارد. شما از طريق راه هوايي مي توانيد ابتدا به شهر ازمير برويد و از انجا به صورت زمين به كوش اداسي بياييد. ازمير در فاصله ۸۰ كيلومتري اين شهر بندري زيبا واقع شده است.همانطور كه گفتيم شرايط آب و هوايي اين منطقه به گونه اي است كه شما حتي در فصول سرما هم مي توانيد به تور كوش آداسي فكر كنيد و آنجا را براي يك سفر چند روز ه انتخاب نماييد.

كوش آداسي

اگر به كوش آداسي سفر گرديد حتما به پاموك كاله نيز سري بزنيد . اين مكان كه به قصر پنبه اي نيز معروف است داراي آب هاي گرم بوده و يكي از مراكز مهم جذب توريست به شمار مي رود.اين مكان در نزديك كوش آداسي و در استان دنيزلي واقع شده است.

اگر هم در فصل كوچ پرندگان به كوش اداسي سفر كرديد بايد حتما از جزيره پرندگان ديدن نماييد.جايي كه به عنوان نماد اين شهر محسوب شده و شما در اين فصل مي توانيد تصاوير بسيار زيبايي از كوچ پرندگان مشاهده نماييد.وجود ساحلي فوق العاده دنج و زيبا همه چيز را براي داشتن سفري روياي مهيا كرده است.

نوشته شده توسط مهران در 11:29 |  لينك ثابت   • نظر بدهيد

پنجشنبه بيست و ششم آذر ۱۳۹۴

يكي از مدرن ترين كشورهاي آسيايي

تور مالزي

ديدني و هيجان انگيز

اگر بخواهيم يكي از مدرن ترين كشورهاي آسيايي را نام ببريم مي توان نام مالزي را به زبان آورد.اين كشور در جنوب شرقي آسيا قرار گرفته . پايتخت ان كوالالامپور است.پايتخت  مالزي  از تلفيق چهره هاي سنتي و مدرن تشكيل شده و چهره اي منحصر به فرد را به خود گرفته است.كوالالامپور داراي ۴۰ خط هوايي است و بندي زيبا در فاصله ۴۱ كيلومتري ان قرار گرفته به نام كلونگ.عزيزاني كه مي خواهند با تور مالزي به اين كشور سفر كنند حتما به كوالالامپور هم بروند و از زيبايي هاي ان لذت ببرند.

اين شهر از نظر سرويس حمل نقل داراي امكانات بسيار خوبي است.وسايلي همچون مترو و اتوبوس و تاكسي جز ناوگان حمل و نقل شهري ان محسوب مي شوند.فاصله اين شهر تا دريا تقريبا ۳۵ كيلومتر است.مردمان اين منطقه داراي فرهنگ هاي مالايي-چيني و هندي هستند.يكي از ديدني هاي كوالالامپور قطعا قرار گرفتن ساختماني قديمي با قدمت ۱۰۰ ساله در مقابل برج ها و آسمان خراش هاي مدرن است.حتما اگر يك بار به اين شهر سفر كنيد علاقه مند خواهيد بود كه براي مرتبه دوم نيز از انجا بازديد نماييد.

تور مالزي

از نظر آب و هوا اين شهر جز مناطق گرمسيري به شمار مي رود.البته باران هاي سنگين نيز جزيي از طبيعت ان است كه نبايد از آن غافل بود.دماي اين منطقه تا ۳۵ درجه سانتيگراد نيز بالا مي رود.به جرات مي توان گفت كوالالامپور يكي از زيباترين شهر هاي دنيا است و شما مي توانيد لحظاتي خوش را در ان سپري نماييد.با هم به بخشي از جاذبه هيا گردشگري اين كشور زيبا مي پردازيم :

حتما نام برج هاي دوقلوي پتروناس را شنيده ايد و يا تصاويري از ان را در اينترنت قبلا ديده ايد.مكان اين برج ها در شهر زيباي كوالالامپور است.معماري به كار رفته در اين برج ها بسيار منحصر به فرد و خاص بوده و توريستان زيادي را به سمت خود جذب مي كند.از نكات جالب اين برج مي توان به پلي در وسط ان اشاره كرد كه در بين طبقات ۴۱ و ۴۲ قرار داشته و به پل آسمان شهرت دارد.براي رفتن  و ديدن اين پل بايد ساعت هاي طولاني در صف باشيد چرا كه استقبال كنندگان زيادي دارد.از جاذبه هاي ديگر اين برج مي توان به موزهاي درون آن اشاره كرد.ارتفاع برج در حدود ۴۵۱ متر است و داراي ۸۸ طبقه و ۷۸ آسانسور مجزا است.
از ديگر مكان هاي ديدني كوالالامپور مي توان به آكواريوم klcc اشاره كرد.اين اكواريوم از بزرگترين و البته مشهورترين آكواريوم هاي جهان استشما مي توانيد ماهي هايي را در اين آكواريوم بيابيد كه فقط در اعماق دريا مي توان يافت.در اين اكواريوم راه هاي تونل مانندي وجود داردكه از جاذبه هاي ديدني ان به شمار مي رود.برنامه هاي مختلي را مي توانيد در اين بخش دنبال كنيد. از غذا دادن به ماهي ها گرفته تا حتي جلسات غواصي.مساحت اين محيط در حدود ۶۰ هزار متر مربع است و در نزديكي برج هيا دو قلو واقع شده است.وجود ماهي هاي عظيم الجثه يكي از زيبايي هاي اين آكواريوم مي باشد.

 

براي علاقه مندان به تور مالزي مي گوييم كه حتما اگر به اين كشور سفر كرديد از پارك آبي سان وي نيز ديدن نماييد . پاركي منحصر به فرد و فوق العاده زيبا كه داراي سواحل شني زيبايي است كه البته به دست انسان ساخته شده اند.اين پارك هر ساله توريستان و گردشگران زيادي را از سراسر دنيا به سمت خود جلب مي كند.در اين پارك شما يك مركز خريد بسيار زيبا خواهيد ديد كه به سبك معماري مصري ساخته شده است.از جاذبه هاي تفريحي اين پارك مي توان به ورزش موج سواري اشاره كرد.وجود ترن هاي هوايي و پل معلق كه داراي ارتفاع ۴۲۸ متر است نيز از ديگر جاذبه هاي اين پارك محسوب مي شود.در دل پارك باغ وحشي بزرگ قرار گرفته كه دقيقا حس حيات وحش را به بازديد كنندگان خود القا مي كند.شما مي توايند از پياده روي كردن در سواحل اين پارك نهايت لدت را ببريد.

اگر به دنبال محيطي آرام براي سفر در مالزي هستيد حتما سري به بلندي هاي كنتينك نيز بزنيد.. اين بلندي ها داراي مجموعه تفريح و تجاري بوده و رد بالاي كوه هاي تي تي وانسكا واقع شده است.فاصله ان تا كوالالامپور نيز رد حدود ۴۵ كيلومتر است.تور مالزي شما با رفتن به اين مكان كامل مي شود و مي توانيد در آرامش بي نظير ان خستگي هاي خود را به دل طبيعت زيبايش بسپاريد.وجود آب و هواي كوهستاني و امكانات تفريحي زياد اين منطقه را به محلي براي تجمع توريستان و گردشگران زيادي مبدل كرده است.

يكي ديگر از مكان هاي ديدني كه در مالزي قرار دارد غار معروف ميمون ها است.جالب است بدايند كه غار ميمون ها جز مكان هاي مقدس براي هندوها به شمار مي رودو در اين مكان يك مجسمه بزرگ از اله هند وجود دارد و همچنين چندين معبد كوچك نيز در /انجا واقع شده است.اين غار زيبا در سال ۱۸۸۱ ميلادي و توسط يك جستجو گر آمريكايي كشف شد.موقعيت جغرافيايي اين غار در فاصله ۱۱ كيلومتري شمال كوالالامپور واقع شده است.در زمان استعمار اين منطقه مكاني براي مخفيگاه كمونيست ها به شمار ميرفته است. و البته امروز به عبادتگاهي براي هندو ها .

تور مالزي

اگر از توان بدني خوبي برخوردار هستيد و مي توانيد ۲۷۲ پله را بالا برويد  حتما سري به اين غارها بزنيد و از معبد هندوها ديدن نماييد.جالب است بدانيد كه بايد به محض ورود به غار منتظر استقبال گرم ميمون ها باشيد. پس نترسيد و منتظر چنين لحظه اي باشيد.ميمون ها معمولا به دنبال خوراكي از سوي شما هستند. از بادام زمين گرفته تا موز كه مي توانيد برايشان خريداري نماييد.قطعا ديدن از اين مكان براي شما تجربه اي بي نظير و منحصر به فرد خواهد بود و لذت تور مالزي شما را دو چندان خواهد كرد.

موزه ي مالزي:
موزه اي كه در مالزي وجود دارد ،برميگردد به سالهاي پيش اما قدمت موزه ي ملي به يك قرن و چند سال پيش بازميگردد و اين موزه در كشور مالزي داستان هايي دارد و تاريخچه ي آن وسيع و مفصل مي باشد و همواره دست خوش تغييرات و حوادث بوده است. در مالزي عده ي زيادي از گردشگران به هواي موزه ي ملي مالزي بسيار بيننده و بازديدكننده دارد كه اين بازديدكنندگان از افراد فرهيخته و هنر مند و تاريخ دوستي ،كه مايل و راغب به سر زدن به آثار باستتاني پيشينيان و فرهنگ و آداب و رسوم و فلسفه هاي هر شيء يا كارهاي خاصي هستند مي باشند. در اين متن ما در مورد اين موزه ي مهم و با قدمت عرايضي را به شما متذكر مي شويم:
موزه ي ملي مالزي در سال ۱۹۶۳ به صورت ساختمان اكنونش در آمده و در اين ساختمان مي توان معماري در هم آميخته اي از معماري سنتي و مدرن را مشاهده نمود. موزه ي ملي مالزي همانطور كه گفته شد پيشينه ي دور و درازي دارد و اواين موزه ي ملي مالزي در سال ۱۹۰۶ايجاد و افتتاح گرديد . در آن زمان نام ديگري اين موزه داشت كه به نام ؛سلانگور مي بود. اين نشاني از قدمت اين كشور مي باشد و اين كه خيلي پيش تر ها توانسته اند اين اشياي اتيغه و فرهنگ و كارهايشان را جمع كنند، خود كار زيبايي ست و پيشينه ي زياد مازي را نشان مي دهد و اما بر مي گرديم به مطلب اينكه موزه ي ملي دچار چه تحولاتي شده است ؟؟اول ،قبل از ذكر حرف هاي ديگر بايد بگوييم جنگ جهاني دوم و در خلال آن ابين ساختمان و بنا به گل نابود گرديد تا آن چيزي كه مي خواهد را بعدها بنا كردند.بنابراين در سال ۱۹۵۲ انگليسي ها آمدند خودشان ساختمان موزه را دوباره بر سر همان زمين و همان جا ساختند و براي هفت سال پا برجا و معروف بود منتها در مقياس كوچكتر .اما بعدها باز دوباره د رسال۱۹۵۹ اين موزه دوباره افتتاح شد ولي اين بار با مقياس بزرگتر و بيشتر ،كه در اين زمان ديگر مالزي داشت مستقل مي شد و از زير سلطه ي انگلستان و استعمارگران در آمد.در اين سال ها اين موزه مانند پيش طرفداران خود را داشت و هر روز بازديد كنندگان و گردشگران زيادي به آنجا مي آمدند ولي اين بار بيشتر از بيش.اين موزه ي ملي داراي چهار گالري مي باشد اين چهار گالري ،دوتاي آن در طبقه ي همكف و دوتا طبقه ي اول است. در اين موزه از انواع و اقسام طراحي هاي زيبا و قديمي اما مدرن و جديد كه فلسفه ي هر كدام تاريخي مي باشد ،استفاده شده است. اين گالري هايي كه در طبقه همكف موجود است مربوط به دوره و زمان هاي پيش از پادشاهي و زمان پس از پادشاهي و سلطنتي و در گالري طبقه ي اول مربوط به استعمار و تحت سلطه ي كشورها ي ديگر و استقلال و در آمدن از سلطه ي كشورهاي ديگر مي باشد و در مورد هر كدام به توضيح و تصوير كشيدن پرداخته است و در آنجا شما به حال و هواي آن دوران و ماجراها و آثار و اشياي مردمان آن زمان و حكايات و اتفاقاتي كه افتاده باز مي گرداند. در اين كشور كه موزه ملي جايگاه ويژه اي دارد مي توان گفت وقتي آنقدر دور اين موزه به وجود آمده يعني تاريخ مالزي داراي قدمت بسيار زيادي مي باشد كه مايلند آنرا در موزه و در داستان هاي جهان به كار برند . در آنجا عده اي ليدر براي راهنمايي گردشگران و بازديد كنندگان عزيز آماده هستند تا به طور مفصل اطلاعات تاريخي و باستاني خود را در اختيار همه ي عزيزان قرار دهند و فلسفه ي هر كار و هر شيء را بيان دارند و داستان و واقعيت هاي آن زمان را بازگو كنند كه البته توصيه مي شود حتما از افراد قابل اطمينان استفاده كنند كه به طور صحيح بتوانند اطلاعات خود را در اختيار تمام بازديد كنندگان بگذارند.ساختمان موزه ي ملي تور مالزي طوري ساخته شده است كه بتواند ساختار معماري  بومي و قديمي و اصيلي را نشان دهد.اين ساختمان بر روي ۲۶ ستون اصلي بنا شده است ،كه ۱۳ تاي آنها در قسمت شرقي و ۱۳ تاي آنها در بخش غربي ايجاد شده است كه اين خود داراي يك فلسفه ي مهم و اساسي مي باشد. اين تقسيم دو ستون به دليل نشان دادن ۱۳ استان مالزي مي باشد و اين را ابراز مي دارد.ما ميتوانيم غير از ديدن درون ساختمان كه پر ازشگفتي و جاذبه است در پارك اين موزه كه بسيار سرسبز است از پيدايش اولين وسيله ي نقليه تا امروزه آن را به تصوير و عينيت كشيده اند و سير تكاملي آن را به طور جذاب ايجاد كرده اند.دوره هاي مختلف هر كدام از وسيله هاي نقليه و شكل اوليه و نهايي آن را در فضاي آزاد موزه گذاشته اند.موزه ي ملي مالزي به ايستگاه كي ال سنترال بسيار نزديك است. اگر با ماشين به مكان ديدني مي رويد اصلا ناراحت جاي پارك و پاركينگ نباشد بلكه پاركينگ اين موزه براي هر ماشين پاركينگ اختصاصي دارد و از هر لحاظ نگراني شما را در اين مكان برطرف كرده اند.هر روزه اين موزه باز است به جز عيد فطر ايز ساعت صبح تا۶ عصر.

تور مالزي

 

صنعت در مالزي:
در صنعت هاي زيادي وجود دارد كه از مهم ترين آنها مي توان به صنعت خودروسازي و صنعت نان و گردشگري و توريستي اشاره كرد.در مالزي صنعت هاي ديگر رشد چشم گسيري داشته است از جمله،صنعت غذاي حلال،صنعت بيمه ،صنعت پزشكي و…. مي باشد.
در مالزي صنعت به دليل داشتن بندرگاه هاي مختلف رشد چشم گيري داشته است و صنعت اين كشور را وجود همين راه هاي ارتباطي افزايش داده و اينكه مي توانند محصولات زيادي را صادر كنند.
رشد صنعت و توسعه ي صادراتدر مالزي ، خود باعث رشد اقتصادي اين كشور گرديده است.
از لحاظ اقتصادي در سطح بالايي قرار دارد.كشور از لحاظ اقتصادي و سياسي و صنعت نمونه ي يك كشور موفق و ممتاز در آسياي شرقي مي باشد.توسعه ي اين موارد و به خصوص ارتباط خوب اين كشور با تمام كشورهاي جهان و سيانت از ارزش ها و تحريف نكردن آنها و فرهنگ و مذهب اسلامي درست اين كشور را به عنوان الگو براي ايران و كشورهاي ديگر كرده است .
اين غالب شدن بر مشكلات اقتصادي در زماني كه آسيا ي شرقي ها با آن دست و پنجه نرم ميكردند و درس عبرت گرفتن از آن دوران و تشخيص راه درست و حفظ تعادل در مشكلات اقتصادي در سال هاي ۱۹۹۷تا ۲۰۰۰ خود سبب شد كه درس عبرت خوبي از اين سال ها بگيرند و خود راه درست را براي پيشرفت كسب كنند.تور مالزي راه هاي پر پيچ و خمي را براي صنعتي و ممتاز شدن را پيش گرفت كه از همه ي اين روند ها و سبياستگذاري هاي درست مي توانن درس گرفت .يكي از راه هايي كه كشور مالزي گردشگرهايي را زيادي را از طريق صنايع مختلف و پيشرفته ي اين كشور به خصوص صنعت خودرو سازي باعث شده است كه تجار زيادي براي همكاري و مأموريت به اين كشور وارد مي شود و به عنوان گردشگر هم جذب اين كشور مي شوند و هر ساله عده ي زيادي براي كار و تفريح به اين كشور سفر مي كنند زيرا از لحاظ هاي اقتصادي و سياسي و صنعت و….در سطح خوبي مي باشد و عده ي زيادي را به سوي تجارت و كار و …مي كشاند.
۱-روند صنعتي شدن:در سال هاي ۵۰ تا ۷۰ ميلادي صنعتي شدن روند خاصي را طي كرد و اقتصادي درونگرا را دارا مي باشد.مالزي براي اقتصاد ابتدا از تبديل مواد اوليه به صادرات رسيد كه در اول واردات را درون كشوري كرد.اين بدين معناست كه خود را بي نياز از واردات كرده است و بعد از قوي شدن صنعت شروع به صادرات كرده است البته ناگفته نماند در ابتدا خود كشور مالزي واردات مي كرده اما از هر كدام درس عبرت و پيشي گرفت و باسياست گذاري مناسب خود را عرصه ي رقابت جلو انداخت.از لحاظ اقصادي از سالهاي ۱۹۵۷ تا۱۹۹۵راهبرد هايي داشته كه در مورد آن نكاتي را عرض مي نماييم.
راهكار جانشيني واردات:
در اين مرحله مربوط به دوران استقلال و خارج شدن از سلطه ي استعمارگران است،كه شامل سه برنامه و هدف براي پيشرفت مي باشد:۱-مالاياي اول:از سال ۱۹۵۶ تا سال ۱۹۶۰ اهداف خود را عملي كرد.
۲-ملاياي دوم: اين برنامه و هدف مربوط به سال هاي ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۵مي باشد.
۳-برنامه ي مالزي اول:اين برنامه بر اساس اهداف پايه ريزي شدند.
راهبرد هايي كه براي بهبود شرايط ايجاد شد و اقتصاد دانان مالزيايي از آن در س گرفتند.از طرفي سياست جانشيني واردات و از سوي ديگر حفظ تعادل و شرايط به طور مناسب،بنگاه هاي خصوصي پيشرفت كردند و برنامه ريزي و پايه ريزي براي كل زير ساخت ها و پايه هاي كشور خود از طرفي موجب رشد و تعالي اقتصادي –سياسي –صنعتي و گردشگري و….در اين كشور شد.در اين موارد دولت سعي كرد دخالت هاي خود را كم كند و در عوض از لحاظ هاي مالياتي و دادن يارانه اشتياق اين بخش ها را بالا ببرد كه يك سياست درستي را اتخاذ كردند.به گونه اي بود كه دولت نو پا قوي شده بود و از دخالت هاي سياست و اقصاد چيني ها جلوگيري مي كردند .با واردات درست و قرباني نكردن اهداف كوچك براي اهداف بلند مدت و بزرگ كه دولت اين را در كشور و براي گمرك اعمال كرد .محدوديت در اقتصاد و بازار داخلي كم و سپس از بين رفت .اين موضوع همان غناي داخل كشور است كه آنها را بي نياز از ساير كشورهاي ديگر و صادرات مي كند .سهولت دسترسي را به منابع و بازار داخل كشور را به وجود آوردند.اما مالزي ركود صنعتي و اقتصادي را در سال ۱۹۷۰ تجربه كرد و تا سال ها ركود اقتصادي را تجربه كردند.افزايش آمار بيكاري-كاهش درصد صادرات تا ۲۱ درصد پايين تر از واردات-توانا نبودن در عرصه ي رقابت با خارجي ها و…. ايجاد گرديد. در دوره ي مالايايي ها ،بيشتر اقصاد دست مالايي ها بود و فقر طبقاتي به شدت احساس مي شد. اما با اين حال هنوز هم اقصاد در دست چيني ها بود و آنها سهم و سود بيشتري را از در آمد هاي كشور مالزي به دست مي آوردند كه اكثراً در كار ماهيگيري –كشاورزي-دامپروري و….بودند.
مرحله دوم:راهكار پيشرفت صنعتي اقتصاد صادراتي:كه به طور مفصل به توسعه ي صادرات پرداختند و در آن تغييراتي را ايجاد كردند كه اين به نوبه ي خود راه ها و مسيرهاي پر فراز و نشيب را متوجه ي تور مالزي كرد كه توانستند از برترين هاي امروزه شوند كه بعداً به توضيح آن خواهيم پرداخت.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۹ دى ۱۳۹۴ ] [ ۰۹:۳۹:۵۴ ] [ مينا ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 1
دیروز : 1
افراد آنلاین : 1
همه : 505
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
آرشيو مطالب
امکانات وب